יום שלישי, 14 באפריל 2015

איפור - על סוגים וצורות

כאשר אנחנו חושבים על איפור, אנחנו בדרך כלל חושבים על נשים שעומדות מול המראה ומתאפרות לפני אירוע, עבודה ולמעשה לפני כל יציאה שלהן מהבית. אך בעצם איפור הוא נושא הרבה יותר רחב. שמגיע למכלול תחומים, מה שמלמד אותנו שהעוסקים במלאכה, אינם בהכרח מתעסקים רק ברובד אחד שלו, אלא ברבדים רבים.

מן הסתם, האיפור המפורסם ביותר, הבסיסי והרחב ביותר, הוא האיפור היומיומי. מדובר על איפור שנשים משתמשות בו. הן מאפרות את עצמן באמצעות כלי איפור שונים אותם הן רוכשות על פי הצורך. מדובר באיפור לעיניים, שפתיים, לחיים וכדומה. האיפור תלוי במזג האוויר, המקום אליו הן יוצאות, סוג האירוע, מצב רוחן וטיב העור באותו יום. זה האיפור הבסיסי ביותר ומכאן שהוא גם הנפוץ ביותר.

איפור אחר נפוץ, הוא איפור ערב ואירועים. מדובר על איפור שנעשה על ידי מאפרות מקצועיות בסלוני כלות, בסטודיו לאיפור או בהזמנת המאפרת הביתה. מדובר באיפור למסיבות, חתונות, ואירועים גדולים אחרים. בתוך הרובד הזה אפשר למצוא גם נישה ייחודית של איפור כלות. איפור שנעשה במיוחד לצורכי חתונה, בדרך כלל הוא כולל את הכלה, אימא שלה וחמתה לעתיד וכן את השושבינות שלה. הכל תלוי בסוג וטיב ההזמנה שמתבצעת על ידי הכלה לפני החתונה.

עוד צורת איפור הוא למופעים וסרטים. כאן מדובר על רובד ייחודי, שלרוב דורש התמקצעות מיוחדת. יש לחלק את הרובד הזה לשני חלקים. איפור למופעים, קרי הצגות, מחזות זמר, מופעי רחוב וכדומה ואיפור לסרטים. ההבדל הוא, שאיפור לסרטים, זה משהו שנעשה בהתאם לסצינה. מאפרים את השחקן בימים בהם הוא מצטלם וברגע שהצילומים נגמר, אין צורך יותר לאפר אותו. כאן גם באים לעזרת המאפר גם המחשב והמצלמה, שדואגים לאפקטים שונים שמקלים על האיפור. לעומת זאת, איפור להצגה או למופעים למיניהם, נעשים כל יום, במשך שעות לפעמים, הן בחזרות והן בתקופת ההרצה של ההצגה. בדרך כלל נהוג להחזיק כמה מאפרים שיעבדו על כלל השחקנים, מדובר על מאפרים שלומדים את התחום ויודעים להפוך שחקן צעיר לדמות זקנה, בן אנוש למפלצת ועוד שלל דוגמאות. הגדולה של מאפר בתיאטרון נמדדת בכך, שהקהל לא יכול לזהות את השחקן מרוב שהאיפור הוא איכותי וטוב.

סגנון איפור נוסף, הם של מאפרים בתוכניות טלוויזיה. מדובר על מאפרים שעובדים בתוכניות שונות, בעיקר תוכניות ראיונות, ומטרתן לא רק לייפות את המגישים אלא לדאוג שגם המרואיינים יאופרו בצורה יפה כך שלא יראו את הקמטים, כתמים ושאר הנזקים שעל פניהם. האיפור נמשך מספר דקות לפני התוכנית, מדובר על איפור מאוד קל. זכורים לנו לא מעט מקרים (בעיקר בעימותים בתקופת בחירות) בהם האיפור היה לא מוצלח וגרם למרואיין להיראות רע. לצערם של מאפרים, בדרך כלל זכורים להם מקרים כאלה ולא מקרים בהם המרואיינים שעברו תחת ידם, יצאו טוב.

לסיום, כמו שאנחנו יכולים לראות, תחום האיפור הוא מאוד רחב ומגוון, יש בו נישות שונות, וכל מי שבוחר ללמוד את התחום, יכול למצוא לעצמו את הנישה שלו ולהצליח בה.

למגוון סוגי איפור, ראו: http://www.natashadenona.com/he

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה